לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

.מספר בקשה:1

בפני

כבוד השופטת שירי היימן,

סגנית נשיאה לענייני משפחה-מחוז חיפה

מבקשת

*****

ע”י ב”כ עו”ד שלומית סטרוגנו

נגד

משיב

*****

ע”י ב”כ עו”ד בראל לאניאדו

החלטה

בעניין מזונות זמניים

לפני בקשה לפסיקת מזונות זמניים לקטינה בת 15. לצדדים שלושה ילדים, הגדול, בגיר בן 20, השני קטין בן 17 יליד 22.3.2007 וקטינה בת 15 (ילידת 29.12.2009) בעבורה הוגשה בקשה זו.

הבקשה הוגשה על ידי המבקשת (להלן: “האם”) נגד המשיב (להלן: “האב”) במסגרת תביעה למזונות שהגישה האם ביום 25.6.2024

בין הצדדים התנהל הליך יישוב סכסוך י”ס *****-05-23 אשר נסגר ביום 20.9.2023.

הצדדים יהודים, נישאו כדמו”י ביום 29.6.2002, ומנישואין אלו נולדו שלושה ילדים שבכותר. נישואי הצדדים עלו על שירטון והאישה עזבה את דירת הצדדים ביום 1.8.2023.

בין הצדדים מתנהל הליך בעניין חלוקת רכוש (תלה”מ 33671-05-24) שהגישה האם כנגד האב ביום 15.5.2024.

טענות המבקשת

המבקשת טוענת כי במשך שנים רבות עוד משחר הנישואין יחסי הצדדים לא היו טובים והיו ביניהם פערים עמוקים.

פתחה את הליך יישוב הסכסוך וניסתה להביא לסיום ההליכים ולפירוק השיתוף בין הצדדים ואף שלחה למשיב הסכם גירושין אך זה מנסה לעכב את ההליכים.

במסגרת הליך יישוב סכסוך הצדדים ניסו הליך גישור והופנו למגשר ואף פנו לאקטואר ושמאי אך המשיב לא שיתף פעולה.

המבקשת עזבה את בית הצדדים ביום 1.8.2023 לאחר שקלו כל הקיצים והחיים תחת קורת גג אחת היו בלתי אפשריים.

המבקשת גרה בדירה שכורה עם הבת, נושאת בכל הוצאות הדירה וכן נשאה בהוצאות שלושת הילדים עד לחודש 05/2024 עת גילתה שהמשיב מלין בבית הצדדים אישה אחרת ואת בתה, דבר שגרם לנתק בין האם ובין שני הבנים הגדולים עד לחג השבועות.

מחג השבועות האם בקשר עם שני הבנים, שחולקים את זמנם בשווה בין הצדדים ומציינת כי אלה מגיעים אליה לרוב לאכול.

המבקשת מציינת כי הסדרי השהות בין האב לקטינה הינם פעם בשבוע, וכל הוצאות הקטינה על האם בלבד, למעט טלפון נייד שרכש האב לקטינה.

עוד מציינת שהאב מנסה לאיים עליה באמצעות יחסיה עם הבנים.

לאב סכומי כסף מזומן מוחבא בבית הצדדים, מעלים הכנסותיו מרשויות המיסים, יש ברשותו חשבון PAYBOX ואף החל לעבוד כ***** ומשתכר כ***** כ- 12,000 ₪.

האם עובדת כ******* ושכרה עומד עד סך של כ- 13,000 ₪ ומקבלת רכב ממקום עבודתה.

הוצאות הבית השכור עומדות על סך של כ- 12,000 ₪.

המבקשת מעמידה את הוצאות הקטינה בסך של 3,400 ₪, דמי מדור 1,500 ₪ ודורשת דמי מזונות על הרף הגבוה שלא יפחת מסך של 2,500 ₪.

טענות המשיב

טוען כי נישואי הצדדים ידעו בעיקר מורדות, נתן מעצמו לילדים על מנת שהאם תוכל להצליח ולעשות חיל בעבודתה.

האם הייתה מפרנסתה עיקרית והאב היה אמון על גידול הילדים בנוסף לפרנסה שהביא, מה שיצר חיבור משמעותי בינו לילדים ונוצר ביניהם קשר מיוחד.

עוד טוען האב כי האם עזבה מרצונה החופשי את בית הצדדים.

הבנים בחרו להתרחק מהאם עקב נטישתה את הבית והתנהגותה.

טוען לשכר חודשי בסך של 5,000 ₪, ומתלוש שכרו ב***** עולה כי השתכר 8,000 ₪ .

מציין כי ישנו חיבור חזק בינו לבין הקטינה, הם מרבים לשוחח ולהיפגש.

טוען כי אינו חייב כלל במזונות הקטינה בהתחשב בבע”מ 919/15.

דיון והכרעה

המבקשת: עובדת כ*****, משתכרת סך ממוצע של 15,295 ₪ נטו (בהתאם לתלושי שכר לחודשים 06/23-05/24 בניכוי ניכויי חובה בלבד – מ”ה, ביטוח בריאות, ביטוח לאומי וקופות גמל בהסכם). לאישה רכב ממקום עבודתה ששוויי השימוש בו הוא כ – 3,500 ₪ לחודש ועל כן הכנסתה הממוצעת נטו עומדת על כ- 18,500 ₪ לחודש. האישה מתגוררת ב****** ומשלמת שכ”ד בסך של 5,000 ₪.

המשיב: עובד כ****, דו”ח רווח והפסד שהוגש לשנת 2023 אינו קריא כלל ולא ניתן להבין ממנו את גובה הכנסתו. בנוסף, החל לעבוד כמציל, משתכר סך ממוצע של 8,000 ₪ נטו (בהתאם לתלוש שכר לחודש 06/2024 בניכוי ניכויי חובה בלבד – מ”ה, ביטוח בריאות, ביטוח לאומי וקופות גמל בהסכם) האיש מתגורר בבית הצדדים ונושא במלוא החזר משכנתא בסך של כ- 600 ₪.

זמני שהות: הילדה שוהה אצל האם. לא צוין מהם זמני השהות עם האב. האם טוענת שהבן הבגיר והקטין חולקים את זמנם בשווה בין ההורים ואוכלים בעיקר אצלה. האב טוען ששני הבנים נמצאים בחזקתו הבלעדית.

צרכים מיוחדים של הקטינים: לא הונחו בפניי.

רכוש משותף: דירת הצדדים ברחוב ******** וכן רכב מסוג ********.

בשלב זה איני סבורה שיש מקום לפסיקת מזונות זמניים.

לצדדים 3 ילדים משותפים, הבגיר והקטין בן ה- 17 מתגוררים בבית המשפחה עם האב, אמנם לטענת האם הם חולקים את זמנם בין הצדדים, אך בד בבד טענה לנתק שחל בינה לבינם לתקופה של מספר חודשים.

במצב דברים זה בו האב נושא במזונות השוטפים של הקטין, האם תישא במזונות הקטינה ושניהם יחלקו בחלקים שווים בהוצאות החינוך והבריאות של הקטינים.

הוצאות רפואה

החל מיום 1.8.23 יישאו הצדדים בחלקים שווים ביניהם בהוצאות רפואיות חריגות מכל מין וסוג שהוא, לרבות רפואת שיניים, כולל אורתודנטיה, משקפיים/עדשות מגע, טיפולים פסיכולוגיים/רגשיים, אבחונים בכלל זה, אבחונים בגין לקות למידה, וכל הוצאה רפואית אחרת חריגה אשר אינה מכוסה (במלואה או בחלקה) על ידי קופת החולים. בתוך כך גם הפרשים בגין אותה הוצאה חריגה לאחר קבלת החזר מכל מקור, אלא אם ההחזר מתקבל מביטוח פרטי הממומן על ידי הורה אחד בלבד, או אז רק ההורה המממן ייהנה מהחזר זה.

בכל צורך רפואי על הצדדים לפנות לרפואה הציבורית בלבד, אלא אם קיימת מניעה לעשות כן. פנייה לרפואה פרטית מבלי שקיימת מניעה לקבלת הטיפול ברפואה הציבורית, לא תחייב את הצד השני אלא עד לגובה העלות ברפואה הציבורית.

כל הוצאה רפואית חריגה כאמור לעיל, תעשה על יסוד אסמכתה מגורם רלוונטי המאשר את נחיצות ההוצאה, אשר תועבר מהורה אחד לשני בתקשורת המתועדת טרם הוצאת ההוצאה/קבלת הטיפול, על מנת לאפשר להורה השני לבדוק עלויות ונחיצות בתוך 10 ימים ממועד משלוח האסמכתא. הוראה זו אינה חלה במקרה שבו יתעורר צורך רפואי דחוף.

במקרה של מחלוקת לגבי עלות ו/או נחיצות ההוצאה הרפואית החריגה, יכריע במחלוקת רופא המשפחה או רופא הילדים המטפל בקטינה או רופא מומחה רלוונטי. במחלוקת בעניין הטיפול הרגשי, תכריע יועצת בית הספר. לחלופין, יוצאו ההוצאות בהתאם להמלצת מומחה בתחום הדרוש המוסכם על הצדדים.

הוצאות חינוך

החל מיום 1.8.23 יישאו הצדדים בחלקים שווים ביניהם בהוצאות החינוך על פי דרישת מערכת החינוך ו/או המסגרת החינוכית ובכלל זה, אגרות חינוך, שכר לימוד, סל תרבות, ועד כיתה, ועד הורים וכל תשלום אחר הנדרש לתשלום ישירות למערכת החינוך ו/או למסגרת החינוכית, בקיזוז מענק חינוך, ככל שישולם כזה, ולאחר מיצוי כל הנחה המוענקת מטעם המוסד החינוכי או רשות ציבורית.

הצדדים יישאו בחלקים שווים בהוצאות חוגים (עד שני חוגים לכל קטין בעלות מתנ”ס ובכל מקרה עלות שני החוגים לא תעלה על 400 ₪. הוצאה זו בגין החוגים כוללת ביגוד מיוחד, ציוד, מימון תחרויות ואירועים וכל אשר נדרש במסגרת החוג), שיעורי עזר (באופן המוגבל לשלושה שיעורים פרטיים לכל קטין בשבוע. התשלום יהיה על בסיס רישום מהמורה הפרטי אשר יישלח לצדדים אחת לחודש), תנועת נוער (ההוצאה תכלול תשלום שנתי, ביגוד, מחנות, טיולים וכל אשר נדרש) ואבחונים דידקטיים.

כל החלטה על הוצאה חינוכית מהותית תתקבל תוך שיתוף והיוועצות בין ההורים ובהסכמתם. במקרה של מחלוקת לגבי עלות ו/או נחיצות ההוצאה, תכריע במחלוקת יועצת בית הספר או מחנכת הכיתה או גורם חינוכי אחר המוסכם על הצדדים.

כל הוצאה חריגה אחרת שלא נכללת בס”ק ח’-ט’ לעיל, יישאו בה שני ההורים בחלקים שווים ובלבד ששניהם הסכימו להוצאה זו בכתה באמצעות תקשורת מתועדת.

הוראות כלליות

כל הודעה ו/או מידע לרבות מסמכים, בכל הקשור לחיובי המזונות, שעל הורה אחד להעביר להורה השני, יועבר באחד מאופני התקשורת הבאים (להלן-תקשורת מתועדת): תקשורת סלולרית (כגון: WhatsApp) / דוא”ל / דואר רשום.

ההורה השולח אינו מחויב להוכיח כי ההורה השני קיבל לידיו את ההודעה אלא כי שלח לו באחד מאופני התקשורת המפורטים לעיל. כל העברה באופן אחר, תחייב את ההורה השולח להוכיח כי ההורה השני קיבל לידיו את המידע/מסמכים.

הורה אשר יישא במלוא הסכומים בגין ההוצאות המפורטות לעיל (להלן-ההורה המשלם) יקבל מהורה השני (להלן-ההורה החייב) את חלקו כאמור וזאת בתוך 10 ימים מיום שההורה המשלם שלח להורה החייב בתקשורת מתועדת דרישה בצירוף האסמכתא הרלוונטית בדבר התשלום הנדרש, ובתנאי שהמשלוח ייעשה לא יאוחר מחצי שנה לאחר ההוצאה.

לחלופין, רשאי ההורה החייב להודיע להורה המשלם בתקשורת מתועדת בתוך עשרת הימים דלעיל, כי הוא ישלם את חלקו ישירות לגורם נותן השירות.

בתוך 7 ימים יגיש האב דו”ח שנתי קריא לשנת 2023 וכן דו”ח לחצי השנה מיום 1.1.24 ועד ליום 30.6.24.

ת.מ.

החלטה זו היא החלטה זמנית ותעמוד בתוקפה עד למתן החלטה אחרת.

ניתנה היום, י”ז תמוז תשפ”ד, 23 יולי 2024, בהעדר הצדדים.

לחזור למשהו ספיציפי?

תמונה של פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!