בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, השופטת שני כ”ץ: החלטה בבקשה לפסיקת מזונות זמניים עבור קטינה (י”ס 26046-07-24)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

מספר בקשה:1

לפני

כבוד השופטת שני כ”ץ

מבקשת:

י’ ט’

נגד

משיב:

בעניין הקטינה:

ד’ ז’

א’ ד’

החלטה

החלטה זו כרוכה אחר עתירת המבקשת לפסיקת מזונותיה הזמניים של הקטינה שבכותרת.

ביום 10.7.2024 הגישה המבקשת בקשה לסעד דחוף לפי תקנה 12(א)(3) לתקנות להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, התשע”ו-2016, בגדרה עתרה לפסיקת מזונות זמניים עבור בתה הקטינה, בת כחמישה חודשים (להלן: “הבקשה”). המבקשת התבקשה בהחלטת בית המשפט מיום 11.7.2024, להשלים פרטים הדרושים לשם הכרעה בבקשה ובהתאם לכך הוגש תצהיר מטעמה ביום 17.7.2024.

על פי הנטען בבקשה, למבקשת קטין נוסף, בן 8.

המשיב לא הגיש תגובתו לבקשה בהתאם להחלטתי מיום 21.7.2024, חרף המצאה כדין שבוצעה זו וחרף חלוף המועד לעשות כן ומכאן החלטתי זו.

הצדדים אינם מתגוררים תחת אותה קורת גג.

הכנסות המבקשת – המבקשת טוענת, כי בעת הזו אינה עובדת לנוכח גיל הקטינה ועקב הטיפול בה. המבקשת צרפה אישור על מעמד לא עובד מהמוסד לביטוח לאומי, לפיו המבקשת הינה ללא הכנסות החל מיום 1.7.2024.

שעה שעולה מהבקשה שהמבקשת מעוניינת להשתלב במעגל התעסוקה וכי אף רשמה את הקטינה למסגרת חינוכית “בגלל הצורך לצאת לעבודה” ובשים לב לכך שעל פניו, בהינתן גיל הקטינה, תקופת חופשת הלידה הקבועה בדין חלפה והיות שאין בפני בית המשפט בעת הזו נתונים על אודות מקום העבודה האחרון של המבקשת והכנסתה עובר ללידת הקטינה, מצאתי להעמיד פוטנציאל השתכרותה בשלב זה של פסיקת מזונות זמניים, כשכר המינימום במשק – היינו על סך של 5,800 ₪ נטו לחודש.

הכנסות המשיב – בבקשה צוין שהמשיב עובד ב… ובתצהיר מטעם המבקשת הצהירה, כי למיטב ידיעתה, הכנסתו החודשית של המשיב היא בסך 6,000 ₪.

הואיל ולא צורפה כל אסמכתא לתמיכה בטענות המבקשת בקשר עם גובה הכנסתו של המשיב ופוטנציאל השתכרותו ובהעדר תגובה מטעמו, מצאתי להעמיד הכנסתו החודשית, בשלב זה של פסיקת מזונות זמניים, כפי טענת המבקשת, על סך של 6,000 ₪ נטו.

מהאמור יוצא אפוא כי יחס ההכנסות בין הצדדים – 61% לאב ו-49% לאם.

זמני שהות – המבקשת הצהירה, כי המשיב מקיים זמני שהות עם הקטינה “כשעה לשבועיים”.

צרכי הקטינה – המבקשת עותרת לחיוב המשיב במזונות הקטינה בסך של 2,500 ₪. בבקשה לא פורטו הוצאות הקטינה, אם כי צורפו לבקשה קבלות בודדות על רכישת מוצרי ביגוד וציוד לקטינה. על פי הנטען בבקשה, המשיב אינו משתתף בהוצאות הקטינה.

הוצאות המדור ואחזקתו – לבקשה צורף חוזה שכירות בין המבקשת לחברת “עמידר”, לפיו המבקשת נושאת בדמי שכירות חודשיים בסך של 1,547 ש”ח. עוד צורפו לבקשה קבלות על תשלום חשבונות מים וחשמל והודעות חוב בעניינן.

בבקשה ובתצהיר המבקשת לא פורט על אודות השתייכותם הדתית של הצדדים ואולם, לבקשה צורף פסק דין מתיק התרת נישואין שהתנהל בעניינה של המבקשת ובעלה לשעבר, לפיו המבקשת הינה “חסרת דת”. משכך, החוק לתיקון דיני משפחה (מזונות), התשי”ט-1959, הוא שמתווה את מסגרת הדיון בענייננו.

בעניין זה יובהר, כי באופן מעשי, עקרונות הפסיקה בקביעת שיעור המזונות לפי החוק דומים לאלה שחלים עתה בעניינם של קטינים מעל לגיל 6 שהדין העברי חל בעניינם שיביא בחשבון את גיל הקטין, מצבם הכלכלי של הצדדים וזמני השהות עם כל הורה [השוו בין היתר: עמ”ש (ת”א) 33549-04-16 פלוני נ’ אלמוני (מצוי במאגרים המשפטיים; 2.11.17) ; תלה”מ (באר שבע) 19063-08-17 ס.ק נ’ מ.ק (מצוי במאגרים המשפטיים; 29.9.21].

לאחר עיון בבקשה ובכל אשר מונח לפניי, בשים לב לכך שמדובר בבקשה לסעד דחוף בגדרי הליך ליישוב סכסוך, הליך קצר במתכונתו אשר אינו נועד לבירור מעמיק של המחלוקת, בשים לב לדין החל; לגיל הקטינה; לפוטנציאל השתכרותם של הצדדים; בשים לב לטענת המבקשת כי נושאת במלוא נטל גידול הקטינה וכי לא מתקיימים זמני שהות משמעותיים עם המשיב, ושעה שבנה הנוסף של המבקשת מנישואיה הקודמים מתגורר עמה ועם הקטינה, אני קובעת בשלב זה, כדלקמן:

המשיב יישא במזונות הקטינה בסך של 1,500 ₪ לחודש. דמי המזונות כוללים את חלקו של המשיב בהוצאות המדור ואחזקתו.

בנוסף, המשיב יישא בתשלום מחצית הוצאות חינוך של הקטינה, זאת בכפוף להצגת קבלות התשלום בפועל ע”י ההורה המשלם ובקיזוז מענק לימודים המתקבל מהמל”ל בתחילת השנה, ככל שמתקבל. בגדר הוצאות חינוך יבואו גם הוצאות בגין גן, מעון וצהרון.

כן, יישא המשיב בתשלום מחצית הוצאות רפואיות חריגות שאינן מכוסות ע”י הביטוח הרפואי, בכפוף להצגת קבלות התשלום בפועל על ידי ההורה המשלם.

דמי המזונות האמורים ישולמו מיום 10.7.2024 (מועד הגשת הבקשה ליישוב סכסוך) ובכל 10 לחודש בהעברה בנקאית לחשבון הבנק של המבקשת, כאשר דפי בנק המעידים על ביצוע ההפקדה / העברה ייחשבו לראיה מכרעת ויחידה בעניין ביצוע התשלום בפועל.

החיוב הינו מעבר לקצבת ילדים ו/או כל קצבה אחרת.

נוכח הוראות סעיף 3(ז)(4) לחוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, תשע”ה- 2014 (תיקון מס’ 3, תש”ף-2020), החלטה זו תעמוד בעינה לתקופה של חמישה חודשים או לתקופה אחרת שתיקבע ע”י ערכאה שיפוטית, על פי המוקדם.

מובהר למען הסר ספק, כי אין במתן ההחלטה כדי להכריע או לקבוע סמכות שיפוט.

המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים וליחידת הסיוע.

מתירה פרסום ההחלטה בהשמטת פרטים מזהים.

ניתנה היום, י’ אב תשפ”ד, 14 אוגוסט 2024, בהעדר הצדדים.

לחזור למשהו ספיציפי?

תמונה של פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!